Winday

Trodde aldrig att jag skulle bli såhär ledsen. Men nu är du borta och det känns som en riktigt stor del av mig saknas.

Du var min allra första häst. Det var du som lärde mig allt. Du var den första hästen jag galloperade på, du var den första hästen jag hoppade med, du var den första hästen jag red barbacka på, osv.. Du var min i 5 år. Det var 5 helt underbara år. Du var min bästa vän och du var verkligen världens bästa ponny(jag vet att det låter töntigt men det är så sant!)

Det var tack vare dig jag träffa Kim. Hon var skötare på dig och det va så hon och jag blev bästa vänner. Sen fick hon oxå en egen häst, Jappis. Och vi 4 hade så sjukt roligt tillsammans. Det va dem bästa åren i min liv!

När jag va 13 så sålde vi dig tilll några som stod i samma stall. Jag hade andra hästar så jag hade inte mycket tid till dig, så vi tyckte det va bäst att du fick andra ägare. Men du var inte långt bort så jag visste alltid att du fanns nära mig.

Nu dom senaste åren har du stått på ett annat stall som inte ligger så långt bort. Och jag har vetat du har haft det bra. Har inte vart och hälsat på dig alls mycket för jag kännde att jag kommit över dig även om du vart den underbaraste hästen jag haft.

Men igår, då började jag helt plötsligt tänka på dig och dom underbara åren vi hade tillsammans. Så jag bestämde mig för att åka och hälsa på dig. Visste att du var lite dålig i dina benen så jag tänkte att du kanske inte levde så länge till. När jag kom fram till ditt stall så va du redan död. Fy, jag kunde inte sluta gråta.

Tror inte alla förstår att man kan ha så mycket kärlek till en häst. Och dom flesta tycker jag är sjukt töntig. Men jag älskar verkligen dig Winday♥  Vila i frid


Kommentarer
Postat av: Frida

r.i.p :(<3

2010-07-22 @ 21:25:18
URL: http://friidaus.blogg.se/
Postat av: Frida

Ringer du mig imon när du vaknat baby ? :D<3

2010-07-22 @ 22:23:29
URL: http://friidaus.blogg.se/
Postat av: madi

R.I.P <3

2010-07-24 @ 14:44:52
URL: http://madimade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: ( bara jag som ser den :))

Har du blogg ? :D:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0