♥ Hhmm

Nu är jag hemma från stallet. Tränade för ju för Tina Lundin. Det började dåligt, Mejram ville bara springa ifrån allt arbete, så hon var stark som satan. Så jag red på en volt och försökte bara få en lugn, sket i om hon gick i form eller ej. Sen hoppade Tina upp på henne och red ett tag. Och hon fick henne jätte lugn. Och hon gick super fint.. Sen fick jag hoppa upp igen, och jag fick verkligen jobba med att bara rida med sitsen, och vara jätte mjuk i handen. Jag brukar alltid få henne i form genom att bli jätte stark i armarna och tvinga ner henne på det sätten. Men nu fick jag rida annorlunda. Och det gick riktigt bra tillslut. Hon va lugn OCh gick i form. Kändes hur bra som helst. Tina sa att om jag ska rida min häst rätt och hon ska arbeta rätt så ska jag rida exakt såhär i en månad, sen så kommer Mejram va som en ny häst. Och jag fick inte trava förens hon va lugn och arbetade rätt i skritten, och jag fick inte gallopera förens hon va lugn och arbetade rätt i traven. Så det kommer ju ta sin lilla tid. Sen sa hon även att hon såg på mig att jag kan bli hur duktig som helst, bara jag lär mig rida Mejram helt perfekt så kan jag rida vilken häst som helst sen. Så antingen ska jag forsätta som jag gör nu, och det kommer gå bra om jag ska hoppa 1m o 1.10m ( som jag gör nu ) eller så tränar jag mig till att bli en riktigt duktig ryttare, då menar Tina så duktig så man är med i Landslaget för hon tycker tydligen att jag har stora möjligheter att bli så bra? :s 

Men nu är frågan, ska jag fortsätta vara "medelryttere" och tävla såna höjder som jag gör nu. Eller ska jag träna mig till en riktigt duktig ryttare ? Asså hur långt vill jag komma med ridningen? visst jag har ridit i hela mitt liv och lagt ner MYCKET tid på det. Men vill jag satsa hela mitt liv på ridningen ? 


Mycket ointressant text men jag behövde skriva det nånstans :)



Min Mejram är iaf bäst ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

KLlart du ska stasa på ridning!!!

Visst du älskar att festa men du har alltid haft hästen i ditt hjärta!!!

*dagens mest patetiska komentar...

Matilda du är gjord för att rida!!!!

2010-04-14 @ 21:15:56
URL: http://friidaus.blogg.se/
Postat av: Madi

GO FOR IT BABY!

Tycker definitvt du ska satsa på det! Tänk vad skoj liksom^^

Och om du inte gillar det så kan du ju bara SKITA I DET LIKSOM? :D

2010-04-15 @ 11:04:19
URL: http://madimade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: ( bara jag som ser den :))

Har du blogg ? :D:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0